Tjomsen's verden

Tanker, friluftsliv, hverdag og Gud

søndag, oktober 09, 2005

Månedens ilder - September

Ja, da var månedens "ilder-moment" definitivt klargjort.

Ilder-moment august kommer forresten snart.

Som Adm. styreleder i Norsk Ilderlaug (NIL), har tiden kommet for å begynne å undervise menneskeheten. Denne sidens formål kommer til å forbli å kåre månedens ilder, med medfølgende kommentarer fra ekspertpanelet.

Kommentering av medias mange misslykkede/misforståtte forsøk på å reprodusere, skape og produsere ildermoments er NILs Adm. vise-vara-kasserer Petter Lorentzenz jobb. For eksempler på dårlig ildring(bilde) kan du lese mer her (takk til Petter for kyndig fotoanalyse).

Nå, tilbake til bildet. Det første man legger merke til er blikket. Vide, åpne, morderiske og kalde øyne. Ikke noe blunking her, nei. Ingen frykt. Neste konkrete blinkskudd er hånden. Den ikke bare imiterer; den er ilderens klør. Definert, sterk og aggressiv i dette tilfellet. Men kronen på verket i dette tilfellet er samtidig hele ildringens grunnmur. Holdningen. Så anspent og brutal, rett og slett ildrig. Men akk, så kaldt! Dette er ikke et blikk du vil møte på Karl Johan. Merk forresten det hjemmelagde lepardskinndynetrekket.

More to come...

6 Comments:

At 11/10/05 22:18, Blogger Unknown said...

Godt at andre tar initiativ i sånne viktige saker. Forøvrig litt usikker på tittelfordeling internt i NIL. Meine nå at eg e Gudilder og du Bøddel eller någe i den duren.

 
At 12/10/05 00:14, Blogger Ole Severin said...

Må føye til at Mathias tydeligvis bedriver tiden sin med tull og fanteri mens jeg er bortreist (og gjør kjekke ting som å henge med Gudilderen Petter eller til de grader kjekkere folk som kebabmannen på hjørnet)!!

Stakkars Mathias....

 
At 12/10/05 13:06, Blogger Unknown said...

Eg gjor et tilbudskupp i reneste Tjomsland-stil i dag. Fikk et par Fjellstøvler te en tusing på G-sport. Hadde kosta det dobbelte. Kan leve med det

 
At 12/10/05 19:45, Blogger Mathias F.T. said...

oooh. En tjomsings! fekk meg nettop skiene te halv pris. og staver til halv pris. Og siden de ikke sendte med bindingene først får eg nå også gratis mal, slik at eg selv kan sette på all slags bindinger hvis eg vil:D

Og ja. Fjellskoene mine var desverre 70% avslag. betalte vel 790kr...
Men bra jobba, og definitivt godkjent! Keep me updated!
Bruk skoene med meg. Nå. Børgefjell nasjonalpark vel 2 timer herfra med tog (ca 150 kr...) Snakkes?

 
At 13/10/05 02:42, Blogger Unknown said...

Okay. Du e verre tilbudsjeger enn Ole Magnus-kjerringene eg måtte slåss med om str. 42-fjellstøvlene. Men eg e fornøyd me meg sjøl, eg. Hadde vært gøy med fjelltur men må nok spare den te eg komme på besøk eller någe. Eg komme forresten kanskje te Tr. heim neste år. Statsvitenskap. E visst bra i Trondheim. Du får si fra hvis du ser en psyko-billig hybel avertert på vårparten. Så ska eg nok bli med og slite på fjellstøvlene.

 
At 18/10/05 19:02, Blogger Norhild said...

Du e så søt på det bilde!

 

Legg inn en kommentar

<< Home