Tjomsen's verden

Tanker, friluftsliv, hverdag og Gud

tirsdag, september 13, 2005

Trondheim i godt og vondt 2

I forrige uke begynte visst høsten i Tronheim. Det vil si: Etter en måned med null sol begynte visst høsten i Trondheim. Dette merket jeg en dag da jeg åpnet døren min og møtte en vegg med vann. I forhold til de siste ukers hendelser rundt Katrina da hun traff New Orleans, som viste styrker av flau vind med bris i kastene, kaltes denne orkanen "big mamma, schjø." Med vindstyrker av orkan^2^2 noe jeg vet fordi jeg går matte og fysikk på NTNU, nemlig. Visste dere forresten at 355/113 er en veldig nøyaktig approksimering av pi? - ring meg dersom du er usikker på noen av de neste 67 desimalplassene. For å si det sånn, tok det meg fem svømmetak før jeg oppdaget at vannmassen var regn, og ikke en urolig Trondheimsfjord, 80m over sine normale grenser. Dette skjedde forresten dagen før jeg kjøpte regnbukse. Trondheimsfjorden var forresten allikevel på ville veier. Det merket jeg kjapt da jeg humpet på min trippelpunkterte Merida nedover oppkjørselen ut i det som virket som en ufarlig pytt. Dette skjedde forresten dagen før jeg kjøpte en skikkelig frontskjerm til sykkelen. Pytten var frikkin-huge. Pent installert med flere lochness monstere, flytebrygger, og flere andre syklister. Temperaturen var forresten -63.4 (-100.32 i effektiv temperatur, medregnet regn og vind), noe jeg ikke hadde merket i forbifarten. Shorts var visst litt optimistisk. Da jeg få, våte minutter senere splashet inn på NTNU var det med skrekk og gru at jeg oppdaget at oppvarmingsannlegget må ha slått feil. Shortsen ble aldri tørr. Det gjorde forsåvidt ikke Ex.Phil boka heller, men det gjør hvertfall ikke noe.

Jeg er med andre ord nokså groggy, for ikke å si delvis forkjølet.

Høsten er på vei, folkens, og med sesongens første maks. temperatur under 10 grader betyr det stor forandring for meg, personlig. Shortsene må nå pakkes vekk fra hverdagshyllene, og overføres til "tilfeldig treningstøy" hyllene. Så får vi vente med spenning de få månedene til våren da termometeret igjen kryper over 10 grader på målestokkene:)

Miss you guys!
-Mathmaister

25 Comments:

At 14/9/05 09:05, Blogger Unknown said...

Den pytten der e ingenting mot Hornindalspytten med Lassa-banene. Den e heilt syk når det har regna ustoppelig i flerre døgn. Men ka e dette ex.phil tullet. Trodde de hadde avskaffa ex.phil og ex.fac. Og e kje dette någe du i såfall tar før du begynne på universitetet? Hmmm.... Uansett. Hadde vært kjekt å komt på besøk snart.

 
At 14/9/05 10:43, Blogger Ole Severin said...

WOW, Petter du bevise nok en gang et lavt intelligensnivå som komme av at du har gått i Mathias sin g12-gruppe.

Følg med i morgen...

 
At 14/9/05 11:00, Blogger Thomas Wilhelmsen said...

Ole,- Jeg vet ikke om jeg ville prata for høyt. Ungene dine har blitt adskilt fordi dem ikke klarer å samhandle og pappaen har løst det hele med å stikke av. Disrespekt, mann!

 
At 14/9/05 13:42, Blogger Mathias F.T. said...

Go Thomas!!! Who´s your daddy, Ole!!! Dessuten har jo Petter alltid vært et G12 problembarn, sånn intellektuelt sett.

 
At 14/9/05 15:27, Blogger Unknown said...

Vil bare sei at studenter som klage over for mye å gjørr kan fra nå av holde kjeft. Ole, Thomas og Mathias. Tre studenter som burde hatt nesene sine begravd i skolebøker. Men tror du de gjørr det? Neida, de kommentere blogger. Midt på dagen! Skjerp dokker gutter!! Eg e selvfølgelig unntatt for kritikk sjøl om eg og kommentere mitt på dagen. Eg e bare en slakk elev i den norske videregående skolen og det blir ikkje forventa at eg ska jobbe på det nåværende tidspunkt

 
At 14/9/05 15:30, Blogger Unknown said...

Og forresten. Kjeften på deg Ole. Sveinung kom krypende te vår G 12 gruppe. Dessuten e mor di styggere enn honden te Ole Magnus +været i Stavanger te sammen for ikkje å nevne Erna Solbergs fiktive barn med Idol-Kjartan.

 
At 14/9/05 15:51, Blogger Ole Severin said...

Petter;
1) Aldri kommenter mor mi
2) Du e styggere enn RBK-drakten

Enough said...

Thomas, ai ai ai. Mine disipler (med unntak av Sveinung så klart) var klare for den store verden. The big daddy (altså meg) visste jo selvsagt det og fant ut at eg fint kunne dra til Trondheim!

Eg vet nemlig (i motsetning til Mathias) kordan man lede en g12-gruppe!!

 
At 14/9/05 16:42, Blogger Unknown said...

1) Då e mor di styggere enn Aalesund-drakten med RBK-logo på.
2) Seie vel litt hvis ca.20% av G 12-gruppen din trenge "en ny start" hos oss.

 
At 14/9/05 21:39, Blogger Ole Severin said...

Petter; det seie mer om stakkars, lille Sveinung enn om meg:)

Mor di e styggere enn den nye Barcelona-drakten med RBK, Brann og Molde-emblemet!!!!

Dumme gutten.... Lært det av Mathias går eg ut ifra...

 
At 14/9/05 21:50, Blogger Unknown said...

Pøh. Det e nok Sveinungs dårlige innflytelse og det e DU som har oppdratt han. Mor di e faktisk styggere enn en blanding av VIF, Brodd og Jarl-drakten te samen. Me Vidar Riseth sitt navn på. Punktum

 
At 14/9/05 22:21, Blogger Ole Severin said...

Nå e jo Brodd-drakten noe av det fineste som finnes (hvertfall finere enn deg) så det e jo greit. Det betyr jo at mor mi e finere enn deg, så då e eg fornøyd...

 
At 15/9/05 13:39, Blogger Unknown said...

Hehe. Hadde mor di vært halvparten så fin som meg hadde du hett Ole Severin Pitt!

 
At 15/9/05 16:07, Blogger Mathias F.T. said...

I steden blei de visst Ole Sevva Pjatt. Synd med det der. Ole håndterte ikke "presset" fra den "store" G12 gruppen sin. Jeg bygget en sterk individuell G12 gruppe (dog med handikap som O.M og P) som fungerer godt nok sammen til å tåle å gå over til Thomster-lederskap(!).

 
At 15/9/05 17:02, Blogger Ole Severin said...

Selvgodhet e et dårlig tegn... Selvtillit e noge heilt annet!

Snakk om pjatt, ka gjor dokker egentlig g12-gruppen dokkers?? Hint: PJATT!!!

 
At 15/9/05 19:16, Blogger Unknown said...

Hørt siste nytt då? Thomas utfordra Åge te fotballkamp mellom G 12 gruppen og la te at me kom te å knuse di. Åge svarte någe sånt som at "det skjer kje. Me e mye bedre" og masse sånt stasj. Skrøyt någe sinnsykt av den gruppå si som søgge i fotball. Derfor kunne det jo ikkje bare bli med snakket fra vår side. Taperen av kampen ska vaske motstanderne sine føtter på Puls. Avklart fra høyeste hold. Hehe. Det blir løye.

Men så te någe langt mer alvorlig. Dokker ildervenner må komme hjem i høstferien ellers blir dokker jo heilt skaptrøndere. Snart komme barten og himkoket og, ska du se. Så kom hjem, skyld på eg har en syk tante eller någe og trenge moralsk støtte så får dokker sikkert turen sponsa.

 
At 15/9/05 23:18, Blogger Ole Severin said...

Ska sei deg en ting, eg heie faktisk på dokker! Han Åge må få svi litt...

Dessuten e høstferie et begrep som ikke eksisterer på NTNU. Forståelig for deg, Petter; me har ikkje høstferie!!!

 
At 16/9/05 14:08, Blogger Unknown said...

Eg ska sei deg koffor høstferie ikkje eksistere på NTNU. Fordi di som går der e nørder. De tør ikkje å la skolearbeidet ligge. På julaften feire di/dokker (komme an på om dokker tar høstferie eller ei) med å regne ut kor mange juletrekuler det trengs for å rømme alt vannet fra alle verdenshavene. Sommerferie eksistere heller ikkje. Då repeteres det kvantefysikk fra dag 1 og lesesalen e fullere enn någen gang. (Eg har inside information) Har du aldri lurt på koffor nerder e så bleike? Dessuten e di svaksynte på grunn av lysmangel (=briller), har ikkje tid te å spise (=tynne) eller klippe eller vaske håret (=lang fettete hestehale). Vil dokker bli sånn?

 
At 16/9/05 15:39, Blogger Ole Severin said...

Det e jo tydeligvis det, i og med at me har søkt oss inn her frivillig, men eg advare deg. Eg lar heller Saddam Hussein bli diktator av Norge før eg får meg en lang, fettete hestehale.

Over mitt døde lik.. Det andre kan eg leve med (i og med at eg bruke briller allerede...)

 
At 17/9/05 00:44, Blogger Unknown said...

Hehe. Vel e eg glad i drepe ildere, men å prøve seg på de hybelkaninene der oppe tar eg kje sjansen på med mindre etternavnet mitt e Lee, någe det ikkje e heilt ennå (det komme). Joda, men det hadde vært løye å ta en tur utover på høsten. Begynne egentlig å bli litt kaninkjøttsulten...

 
At 19/9/05 00:07, Blogger Mathias F.T. said...

Ilder er det dårlig med. Men. Petter. Me har grevling. 10 kilos. 3 av de rett i hagen.

Ka tid var det du sa at du komme?

 
At 19/9/05 10:11, Blogger Unknown said...

Så snart eg har fått pakke våpnene fra den pinnsvin/minkjakten i sommer :D Nei, eg må se litt på timeplanen min. Det e vel någen helger som ikkje passe så godt for dokker å få besøk heller

 
At 25/9/05 17:19, Blogger Sveinung said...

Må sei at eg ikkje like alt som blir skreve her... Bare så det e sakt, eg gjekk ikkje inn i g12 gruppa med ole magnus og petter Frivilig! Eg hadde intet valg! sko eg liksom begynna i Åge sin? Tenk litt på det før dokk begynne å kritisere.

 
At 25/9/05 18:47, Blogger Mathias F.T. said...

Hmmm... Greit Sveinung. Du har faktisk et punkt;) men, som x-leder av verdens beste G-12 gruppe, må jeg samtidig vise forståelse for at du flyktet "ole" sin "gruppe". Petter og Ole Magnus til tross, velkommen til en bedre hverdag:)

 
At 28/9/05 18:23, Blogger Sveinung said...

Å nevna "bedre" og "ole Magnus" is samme setning e litt av et paradoks.

 
At 30/9/05 18:24, Blogger sorgenfrigate said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

 

Legg inn en kommentar

<< Home